Sunday, April 22, 2012

Another abandoned home








8 comments:

  1. Gode bilder av en heller litt trist situasjon kanskje... men det skal vel ikke bo folk der ute da...

    ReplyDelete
  2. Tidens tann lar seg vanskelig skjule :-). Bildet av sykkelen er flott komponert.

    ReplyDelete
  3. Liker bilder med litt dysterhet og mystikk over seg, og det synes jeg du får til bra her!
    Åpningsbildet ble min favoritt i en spennende serie :-)

    Rune

    ReplyDelete
  4. Fin serie i en litt tyngre og dystrere, mer depressiv, tone enn vi har sett før. Men det er vel en del av Finnskoghistorien.

    ReplyDelete
  5. Dyster men fin serie. Dype, fine fargetoner som understreker historien bak bildene.

    ReplyDelete
  6. Liker godt komposisjonen og fargetonene i bilde nr 3. Mye symbolikk i dette bildet også, der man ser at materialer fra det gamle huset er i ferd med å bli til jord.

    ReplyDelete
  7. Som avkommer av gammel finnskogslekt og med mye tid på skogen syntes jeg mye av den tunge atmosfæren som prger bildene passer svært godt. Tung skog, fraflyttede områder, gamle jodkjellere i skogen viser mye om det slitet og den jobben det var for finnene og etterkommere,flytte svedje bruk og eiendeler rundt. Også litt av mystikken som ennå henger i gjen i skogen avspeiles i bildene. Heldigvis er det noen plsser som fortsatt lver i skogsområdene. Gleder meg til boka! Fortsatt finner jeg rester her og der etter bruk og beite. Som skogen ikke har klart å sluke alle rester av ennå.

    ReplyDelete